iklan neh besshhh lerrr..

Monday, 24 June 2013

Jerebu | Muar | Darurat?

Assalamualaikum......
minggu lepas lynn ade buat aktiviti latihan sukan..tibe2..kawan lynn cakap..

kak L: bestnye cuace hari nie...mendung..
pn hooney: kak nie jerebu bukan mendung..kakaka...
then tibe2.. tuan bos cakap..
amalina ipu dekat kajang nie teruk sangat ke?
uppsss..terlepas cakap ker?? lain kali tengok kiri kanan..nie ade tuan bos..eerr..tak la kalau kat johor teruk la bacaannye ipu..

itu minggu lepas..
tadi kami pergi muar,johor dengan ayah mentua sekali...gerak dari kl pukul 4/5 pagi..
sampai je kawasan melaka..en roommate cakap..

nie jerebu ke embun...

kami memang tak tahu la kan...since kat kajang tak le teruk sangat... then dalam pukul 6.45 sampai muar.. tengok kiri kanan semua pakat pakai mask.. termasuk la yang naik kereta pun still pakai mask...singgah sarapan kejap..dalam pukul 7.30... tengok macam dah dekat cameron highland dah.. tapi asap la bukan sejuk..hehe..





time nie baru sampai...terus cari kedai..sebab nak beli mask..bahaya oo..walaupun kejap je kan?

bila dah dapat mask terus lah pakai..walaupun dalam kereta.. ayah mentua lynn pun kena jugak pakai.. 


selesai semua urusan ...dalam pukul 1.30 kami gerak balik kl semula..

nie atas jambatan Sultan Ismail Muar.. macam waktu pagikan suasananya..padahal dah pukul 1.30tgh hari dah..time nie bacaan ipu 700++ sehinggalah di isytihar darurat.. dasyat sungguh kan?

sepanjang perjalanan tu memang di saji dengan suasana jerebu jelah....tak sangka la pulak hari nie semua tempat makin teruk bacaan ipu tu..


still pakai walaupun dalam kereta..sebab bau asap tu kurang menyenangkan..

menara tm pun dah tak jelas..

esok sekolah kawasan kl, selangor, melaka, johor dan pahang tutup..so kepada semua jagalah kesihatan banyakkan minum air masak...



P/s: kalau jerebu still tak ok..adakah aktiviti sukan di stadium kajang minggu nie akan di tunda?










Image Hosted by ImageShack.us

No comments :

iklan-iklan!!!