iklan neh besshhh lerrr..

Tuesday, 12 March 2013

ingat time belajar je susah...dah kerja lagi la..hari-hari mengadap benda yang susah...

Assalamualaikum.....

kalau dulu... time zaman2 belajar..rase macam aduh...peningnye buat assignment.. penat dan yang paling penting nak muntah tengok coding2..

bila dah graduate...rase bebas.. dah lupe sume keseksaan yang dialami mase belajar...

kenangan masa convo kami... time nie dah menjadi tunang en roommate...
tapi ..

bila dah kerja...rupanya cabaran baru bermula... kalau dulu time belajar.. assignment n exam je tension...tapi bila dah kerja...hari2 tension...hahaha....err mungkin ade yang  tertanya2 lynn nie kerja ape..kan.. kerja jadi kuli je ..tapi amik ko...

sebab ape...

hari-hari dari isnin sampai jumaat...x de benda lain pikir... coding..coding..coding...
er kadang2 naik juling mate..
memang la kita dah pernah belajar..tapi pada lynn amat berbeza..

dulu time belajar...nak siapkan assignment paling lame submission dateline 3bulan tuk buat 1 system...
bila dah kerja.. nak kejar dateline.. ko.. pagi dapat tugasan...petang kena hantar... ponat tu nk pikir coding2 bagai...



kadang-kadang nak sedapkan hati.. amik benda nie sebagai cabaran..  selalu tanamkan dalam hati yang kita kerja nie berkenaan kemahiran..so sentiasa pupuk semangat buat kerja dan yang penting setiap coding2 yang kita buat tu pengalaman yang berharga.. siapa yang kerja dengan coding2 nie tau la macam mana keadaannye bila kita berjaya buat code.. yolah.. asyik nak debug2 tak boleh.. error sana sini... tapi bila dah berjaya... rupa2nya kesalahan kita hanya kerana tertingal { or ; or'  .... sedih...



bila tengok balik kenangan lama nie... ha..gambar yg nie gambar dulu ..zaman2 belajar dulu kala.. kalau tengok naik gelak.. dengan interface yang tah ape2... haha....

sekarang nie tahap ketensionan tu masih boleh di kawal...hehe... dalam kepala otak asyik pikir..nak duit.. nak kumpul duit untuk itu ini.....haha...tapi kena la ikhlaskan diri dengan kerja tu..barulah berkat..


k dah...jom balik kerja...daaaa...






Image Hosted by ImageShack.us

No comments :

iklan-iklan!!!

~~

Daisypath Graduation tickers