iklan neh besshhh lerrr..

Friday, 27 December 2013

Aqil amsyar~~

Assalamualaikum

tak boleh jadi nie.. masa ambil kakak lynn kat umah dia.. isyia confirm la tertunggu-tunggu makngah dia.. sampaikan siap terjerit-jerit bila nampak atuk da sampai.. tercari-cari  makngah...

aqil? aqil masa lynn sampai dia tidur..masa tu kat bilik dalam buai... tiba-tiba dia merengek nak turun.. ibu dia sibuk kat dapur..ayah dia pulak sibuk borak ngan atok lah kan....makngah pun masuk bilik.. tengok aqil.. terus dia nangis.dia tak kenal...yelah dah berapa bulan tak jumpa kan..

xpe2 kita bagi peluang kat aqil..

hari pertama aqil berpisah dengan ibu.. hehe.. aqil x pernah berpisah dengan ibu dia.. tak pernah.. ibu kan tak kerja... nie lah kali pertama aqil tidur umah atok tanpa ibu... tapi dari gaya.. aqil ok je.. kakak laa pulak.. mula-mula kakak ok.. tapi baru sehari ibu dah balik.. kakak sibuk nak ikut ibu.. macam2 alasan dia bagi.. dia tak senang sebenarnya aqil dilayan oleh makngah.. sampai makngah kena layan kakak macam aqil.. x pelah..kakak ikut ibu balik..aqil tinggal dengan makngah...

akhirnya aqil rapat dengan makngah.. yey!! lynn x suka kalau anak sedara sendiri tak rapat dengan lynn.. tapi alhamdulilah..baru 2 hari.. aqil duduk dengan makngah...aqil dah ok dah.. bila malam-malam lepak beger..ibu tengah buat kerja... aqil ok je duduk ngan atuk dengan makngah.. kalau tak ayah lynn cakap.. kalau ibu dia tengah buat kerja.. ayah pegang..jangan harap dia nakk.. 


aqil tak nak tidur buai sangat.. suka tidur bawah....

nie pokcu punya kerja la nie.. sampai suruh turun pun aqil tak nak turun..habislah berebut dengan kakak nanti..

aqil dah mengantuk.. time nie aqil ikut makngah, atuk n nenek pergi jemputan kahwen..kawan makngah kahwen..lepas tu kami ke mersing..melawat suami kawan mak lynn sakit...




sedih tak dapat main.. atok memang saja je tau..ade ke atuk berselawat sambil main gitar.. terkejut aqil..hehe..first time dia nampak gitar.. 

atuk bagi peluang.. memang tak lepaskan la...

setiap hari ibu n kakak datang jumpa aqil n balik pukul 4ptg.. malam pulak giliran aqil jumpa ibu kat beger.. hehe setiap hari macam tu.. aqil dah tak kisah.. dah tak nangis.. dan yang penting lebih mesra dengan orang lain.. kalau dulu.. atuk layan je.. ibu lalu depan dia.. terus nak ikut ibu. sekarang tak lagi... sebab dia dah tau itu atuk..itu nenek.. hehe. sampai atuk g kedai pun nak ikut..

pagi-pagi dengan makngah.. tengah hari dengan atuk.. petang pokcu bawak jalan naik motor.. nenek balik kerja nenek mandi siap2 bawak aqil pusing2 kat luar borak dengan jiran2.. 
mak lynn memang tak jaga la aqil.. lynn je jaga.. mak tak larat dah.. yelah umur dah lanjutkan.. setakat main2 dengan aqil.. bawak aqil jalan.. boleh la.. tapi nak tolong jaga.. tuka pempers..memang tak la.. sian mak.. dulu jaga kami adik beradik.. mak cakap boleh je.. tp bila dah masuk cucu.. kudrat tak macam orang2 muda...
nie kakak.. time nie sibuk nak hp makngah nak main game pou katanya.. kakak dulu dalam pantang pun lynn ade jaga gak.. kesimpulannya.. jage budak dua orang nie senang la jugak.. tapi anak orang kan.. x sama dengan anak sendiri.. kakak dah besar.. malam2..bila merengek.. makngah tanya.. nak susu ke.. tak jawab..nak kencing ke.. x jawab.. haihhh la...makngah pun buat susu.. bila dah siap..kakak tolak.. terus cakap nak kencing... nape lah tak cakap dari awal..tapi lepas g toilet baru la dia minum susu  n sambung tidur. kakak nie umur 2 tahun lbih dah tak pakai pempers.. ibu dia duduk kat umah senang nak ajar anak tak payah guna pempers..kalau duduk taska..cm ner nak ajar ea..ambil masa la kan..mane ade orang taska sangup nak biar budak tak pakai pempers lepas tu budak terkencing dalam seluar pulak.. kan? ke ade?

 
aqil dah balik~~ tapi tiba-tiba pokcu (adik lynn) tanya. napa along ambil aqil...
so esoknya.. pakngah pun sampai hari selasa pukul 4 pagi lepas balik dari pinang.. petang tu..kakak lynn tiba-tiba call suruh ambil dia kat bukit ayam.. cermin kereta dia pecah.. sebab lori memotong kat sebelah..batu tercampak kena cermin kereta...lepas hantar kakak lynn balik.. lynn pun bawak aqil g umah mak balik.. hehe.. pinjam jap je. sebab malam tu kami g beger akak balik..en roommate nak makan meatball katanya...dan tentunya nak salam-salam ngn diorang sebab rabu 25/12 tengah hari kami nak balik kajang semula...





akhirnya banyak dah gambar aqil dalam simpanan makngah..kalau tak muka kakak je penuh..hehe


Image Hosted by ImageShack.us

No comments :

iklan-iklan!!!

~~

Daisypath Graduation tickers