iklan neh besshhh lerrr..

Friday, 8 November 2013

Gotong Royong



Assalamualaikum~~

nie cerita lama..tapi x kira...nak masukkan jugak..hehehe..
gambar lynn yang ambil... tapi tak banyak...xkan orang lain sibuk bergotong royong lynn pulak sibuk bergambar....


fuhh selamat kursus tu dibatalkan..so dapatlah lynn join aktiviti gotong royong kali nie...
kalau nak tau.. nie adalah aktiviti pertama penduduk di sini... yelah mana taknya... ahli jawatan kuasa pun baru je di tubuhkan..ade yang dah duduk sini dari 2005... tapi nie adalah aktivi pertama yang melibatkan  penduduk... kalau tak sebelum nie..masing2 buat hal masing-masing.. balik kerja..masuk rumah..tutup pintu..

en roommate telah di lantik sebagai bendahari... lynn sebenarnya kalau nak join pun just tunjuk-tunjuk muka la... tak delah sampai nak jadi orang kuat kat kawasan kami...tapi sejak en roommate dah dilantik menjadi bendahari...lynn pun kena aktif la... 

kita kena aktif..kena kenal dengan orang-orang sini.. ingat hooney kita dah besar..dah ade keluarga sendiri... kita kena berdikari.. kita dah tak boleh nak mengharapkan mak dengan ayah lagi..kita kat sini takde sesiapa.. famly abang pun kira jauh...famly hooney lagi jauh... abang taknak nanti kawan-kawan abang datang sini tanya jiran2 mana rumah ipin... nanti jiran-jiran tak tau...tak tau x pe.. tah2 tak kenal langsung.. - en roommate
so... sejak ade penubuhan persatuan penduduk nie...baru lah kami kenal jiran2... sebelum-sebelum nie kenal jiran-jiran yang sama tingkat je.. tapi sekarang..sampai ke tingkat 5 dah kenal...jumpa pun senyum je masing2... sampai en roommate kalau berborak dengan jiran selagi tak jejak pukul 12 mlm x masuk... hehe.. tapi ok lah.. en roommate dah la selalu outstation..so bila dia tak de..  n sekiranya ade apa2 berlaku...bolehlah mintak tolong dengan jiran-jiran.. sementara tunggu pertolongan daripada family.. yelah..jiran paling dekat kan? tapi still ade la mengelak2 untuk betegur sapa... buat2 tak pandang bila jumpa kita2 nie.. biasa la...bukan semua orang macam kita..kan...

            Tarikh :            29-September-2013 (Ahad)
            Masa:              8:30 Pagi
            Aktiviti:           
-          Mesyuarat
-          Sarapan Pagi
-          Gotong-royong
-          Makan tengahhari

sarapan pagi.. masing2 bawa daripada rumah... ala setakat sarapan...kuih muih dah mencukupi..kalau 1 rumah bawa 1 jenis kuih...kan? lynn pun tak ketinggalan... so bila sume dah bagitau jenis kuih2 yang mereka hendak bawak... last2 tinggallah ke pilihan terakhir lynn.. lynn bawak la kuih beger malaysia.... ala beger sambal tu.. haishh .buat dalam 50 biji je.. Alhamdulilah..habis.... selain tu... ade yang bawak pulut serunding, karipap,murtabak maggie, seri muka....


gambar nie sebelum aktiviti pagi tu bermula... masa mula2 nak turun bawah...rase macam malu je.. haishhh macam tak pernah keluar rumah dah lynn rasa.. yelah...terpikir kat otak nie... alah nanti nak borak apa dengan makcik2 tuh... dengan akak2 tuh... nak cerita pasal kerja..paham la pulak dorang kerja aku nie.. nak cerita pasal anak ...x de lagi....

nie pulak sewaktu mesyuarat..tak lama pun..mesyuarat menerangkan tentang tugas2... tebas lalang...tebang pokok... bersihkan longkang... dan masak!  eh en roommate siapa tu pakai baju kelabu... :p



so lynn ambil tugas paling senang la... masak! haha.. join makcik2 dan kakak2 nie masak... seronok.. rase macam tak percaya je... sebelum nie kalau  buat aktiviti macam nie dengan jiran-jiran kat kluang... tu pun duk menyelit sebelah emak... tapi sekarang dah boleh buat sendiri.. dah boleh bergaul sendiri dengan jiran...
lynn bukan apa...kalau kat sini semua usia lebih tua daripada kami suami isteri...ada seumur dengan orang tua kami... sampaikan ade seorang akak tu tanya lynn anak siapa..tingkatan berapa... hahaha.. sebab akak tu jarang kua rumah..tu x kenal sangat lynn .. ;p so sekarang proud dengan diri sendiri... yey!!




inilah antara tempat2 yang perlu di bersihkan... lynn tak buat pun..hehe...en roommate yelah de buat... so lepas dah siap aktivit nie semua... apalagi... makan!!



melayu.. cina.. india... suma ada...

daripada gambar pun dah nampak kan... memang tak ade sebaya dengan kami pun... hehe..
menu tengah hari : nasi putih, ayam masak tomato, pucuk ubi masak lemak cili api, ikan kering bulu ayam, ulam-ulam... paling hebat.. budu!! dan pencuci mulut buah tembikai... air sirap ada... 100plus ade....


so lynn berharap sangat2... supaya aktiviti macam nie dapat di teruskan lagi.. seronok memang seronok.. dan lepas suma balik... ade lauk lebih... bini2 menjalankan tugas..tapau lauk...supaya malam x payah masak...haha... 

ehem...dengar cita bulan 12 nanti nak buat BBQ pulak... betul ke en bendahari? hehe...

ehh...yang tak bleh blah tu... ade pakcik tu die tak ingat nama lynn..so die bleh bantai je panggil.. 
upin..bini ipin dah amik lauk?
hahaha


Image Hosted by ImageShack.us

No comments :

iklan-iklan!!!

~~

Daisypath Graduation tickers