iklan neh besshhh lerrr..

Sunday, 1 September 2013

Tanjung Bidara, Melaka | mengimbau kenangan lalu~~

Assalamualaikum~~~

ceh tak yah nak mengimbau sangat la kan kenangan tu..hehehe....dulu....dulu la time kanak-kanak riang umur lingkungan 12 tahun ke bawah... hujung minggu lynn dengan along lynn adalah di negeri melaka...memang setiap minggu kami akan ke melaka.. kadang2 pergi naik bus..berdua dengan akak lynn..dan kadang2 pergi dengan mak.. lagi2 la cuti sekolah untuk bulan 12.. memang kami membesar di Melaka... seronoknya waktu itu..hanya tuhan sahaja yang tahu...

sebab apa di Melaka... ? waktu tu ocu (makcik@moksu) duduk dekat melaka.. aduh lynn lupa sangat kampung apa yang mereka duduk waktu tu.. seriously.. kampung tu berdekatan sangat dengan tanjung bidara.. rumah ocu atas bukit...belakang rumah..kena turun bukit..then terus je ade pantai... malam2 waktu tidur mesti dengar ombak.. seronok gila... waktu tu lynn dalam lingkungan 9/10 tahun... padahal jarang mandi pantai kat situ kalau kami datang..kalau datang hujung minggu..sabtu ahad.. kami cuma mandi pantai hari sabtu je...selebihnya kami habiskan masa kami tonton cerita doremon..yang poksu duk ulang berkali-kali.. (mase kecik-kecik duk cakap yang video tape doremon tu tak pernah habis..hakikatnya poksu dah berkali-kali ulang) kalau cuti  sekolah bulan 12 aktiviti bertambah dengan poksu.. poksu akan bawa kami pergi menjala ikan.. hahaha.. serius heaven gila... al maklumlah.. waktu tu mana la ada tab.. ipad.. psp bagai kan... zaman tu lain dengan zaman sekarang...sebelum pergi menjala ikan...poksu akan bawa anak dia ronda-ronda naik motor bagi anak dia tertidur.....mase tu anak dia baru je berusia 3/4 tahun.. so memang tak boleh la nak ikut kan... nak tau siapa anak dia? anak dia ...syafiq nie la..komando kita..

bila umur lynn 11/12 tahun.. poksu famly pindah ke Kem Terendak Melaka.. so, sejak tu lagi la kami jarang ke pantai.. kalau pergi pun dengan emak dan ayah..sebab jauh daripada rumah..tapi aktiviti pergi ke Melaka masih di teruskan.. lagi best..duduk dalam kem terendak..dekat sana ramai kawan..hehe.. tah ingat lagi ke tak kan kawan2 tu dekat kami...dah betol2 mengimbau kenangan la nie kan...

setiap kali balik kluang nampak je signboard pantai tanjung bidara... hati meloncak2 nak pergi..tapi kalau dah selalu balik kluang malam..mana nak pergi kan?


akhirnya..impian tercapai..sampai juga kat sini setelah hampir 10 tahun tak sini.. sejak poksu lynn pencen dan sekarang dia dah duduk dekat kedah.. so kami sekeluarga jarang sangat datang ke Melaka.. memang ade pergi Melaka..tapi setakat jalan-jalan di bandaraya Melaka je...

tapi yang tak bestnya.. lynn lupa jalan rumah poksu lynn yang kat kampung tu..nama kampung tu pun lynn lupa..lagi la jalan nak pergi ke kampung tu kan... maklumlah waktu tu kanak-kanak riang lagi..memang tak ingat..kalau dapat pergi situ dan tengok keadaan rumah tu..lagi seronok....

gambar ehsan dari sini..google sebenarnya masa tu ada amik gambar tapi hilang tah kemana..tak jumpa.. waktu tu nak je mintak kebenaran masuk dalam kem nie...nak jalan2 dalam kem nie.. nak pergi Pernama.. nak pergi sungai longkang tempat kami main2 dengan bebudak kem...name bebudak kem.. at, mizi..ah dah tak ingat.. lynn yakin kalau di beri peluang masuk dalam kem nie..mesti dapat pergi rumah lama poksu.. rase macam nak tengok balik pokok ceri belakang rumah poksu..sebab kami ada buat kenangan kat pokok tu..bertahun2 terukir nama kami adik beradik kat pokok tu...tah ada lagi tak pokok tu....
disebabkan tak dapat masuk kem tu.. maka tak dapat terus kami pun melencong ke kanan.. sebab kanan tu adalah pantai..kem terendak nie pintu belakang dia dekat dengan pantai tu...kenangan mengimbau kembali..cewah... haha.. tapi kali ini dengan en roommate....




layankan je lah gambar en roommate sesorang kat situ..haha..tenangkan fikiran yang serabut..

berangan nak love bagai...haha..

imbau kembali kenangan lalu....

gambar gedik berdua mesti ada..hahaha... 




lynn asyik mengimbau kembali kenangan je kan... sebenarnya banyak kenangan dengan arwah ocu dekat Melaka nie.. kami dulu datang sini kerana ocu la...

Al-Fatihah untuk arwah ocu.. Azlinda binti Mat Saman.. arwah adalah adik emak lynn....kami adik beradik sangat rapat dengan arwah.. arwah meninggal 25februari2008 semasa tidur.... Al-Fatihah...~~



Image Hosted by ImageShack.us

No comments :

iklan-iklan!!!

~~

Daisypath Graduation tickers