iklan neh besshhh lerrr..

Saturday, 9 July 2011

pilihan yang terbaik......



Assalamualaikum.....


merisik + tunang + nikah

or

merisik + tunangnikah

or

merisiktunang+ nikah



ha...paham x??? keliru nie...nie lah keputusan yg paling penting dalam hidup..... penting sebab nie lah mase depan kami...
eh jangan cakap sy gatal nak kahwen...mentang2 sy baru berusia 23tahun....er ce kalau sy lambat kahwen...mesti org kate sy x laku kan....hehe....
so, pedulikan lah ape org nak kate.....


cume sekarang nie...ketetapannye susah sikit...mane 1 yang nak dipilih....
yg pertama...kedua atau ketiga???

kalau ikut adat yg betol-betol mestilah yang pertama kan?

merisik..kemudian barulah bertunang dan akhir sekali nikah.....
tapi untuk kami itu susah sikit...
mungkin untuk famly lynn x de masalah...tp untuk famly ipin...
jauh tu....teluk intan perak ke kluang johor...
dengan kesihatan bakal ayah mertua yg tak menentu....


dan kalau ikut dari family mr epynn dah tentu lah nak yang kedua tu...merisik then tunang n nikah dalam 1 mase.... tapi bile lynn fikir2kan balik..benda mcam tu boleh timbul fitnah kan....?? yelah kang tibe2 timbul..." eh anak leha tu tibe2 kawen mesti tuttttuttttuttt..." memang la mulut orang kite x leh tutup tapi kalau lah benda nie timbul..susah la kan....tp kebaikannye..jimat lah kalau kte buat mcm nie kan...x de la mr epynn nak tanggung duit minyak n tol banyak2...hehe...


yang ketiga pulak....merisik n tunang dalam 1 mase..ha..yg nie memang ramai dah org buat..tp elok ke?? masing2 ade je kelebihan dan kekurangannye....


eh...tibe2 cite pasal nie...macam dah dekat je...padahal berangan je nie....haishhhhh....


pelamin anganku...*tibetibe*








Image Hosted by ImageShack.us

No comments :

iklan-iklan!!!