iklan neh besshhh lerrr..

Saturday, 20 February 2010

akademi memandu nilai...



salam...
hi sume....ok kali neh nk citer sikit...sikit jekkkk ok...

situasi 1.. 6 februari2010

lynn kne amk ujian berkomputer kat AMN nie...ok pg2 lagi da datang coz nak dapat giliran yg awal....
sampai jek...alhamdulilah..mmg x ramai lagi...bout 10 orang jek yg da ade..time tu pkul 8.30pg.....
tgu punye tgu..name still x dipanggil tuk amk ujian...nak tau sebabnye??? server down..yg kat dalam tgh jawab ujian tu pon terkandas..lg la yg duk menunggu giliran..tah bile dapat masuk tuk ujian kan...

ok..masuk bab x puas hati...yerrr..tgh geram nie..da la server down..org yg duk uruskan tuk ujian berkomputer nie asyk membebel jek..n contct2 orang berpengalaman or orang atasan x tau la mane 1...hny menggunakan telefon..x sistematik langsung care atasi masalah.. sepatutnye orang yg bertganggungjawab tuh turun la tgk sendiri keadaan sebenar..

tup2 5 jam lynn tggu kat c2..las2 cancel..kne buat hari lain...buang mase n buang tenaga kat situ..pnt ok..menuggu 5 jam tp 1 bnd x dpt...alasan sever down...semalam ujan...huh

de sorang makcik "lame akk tuggu dik..bnyak bnd da tertangguh, nk bayar bill la..buang mase da"
jawab lelaki bertanda lahir di lengan kanan..aka pekerje amn" ye kak..sy pon bil2 bnyk x bayar lg..buang mase kat sini"

selambe die jek jawab cm tu kat makcik tuh..die x sedar ke yg die keje...seberape lame die duk situ pon..da mmg tugas die...gaji jalan pulak tuh..agak x puas hati lynn dgn lelaki tuh...


situasi 2...20 february2010

cm biase..pkul 8.30 smpai...kli nie org agak ramai..lame la tggu giliran...sekali..server down lagi..gile...gile jup lynn kat situ...boley pulak tuk kli kedua..still cm tu gak..kali nie alasan...semalam kilat..jd sever down..skrang kan musim panas..mane datangnye ujan??huh alasan... kali nie lynn tgu 5 jam jugak...last2 cancel...geram...cancel lagi...

minah bertudung tapi rambut karat.."boley senyap x..??kang aku marah kang ckp aku x syg korang"(dorag bising cz x puas hati kne tangguh...)
seorang lelaki yg dtg nk amk ujian berkomputer " marah die jek die tau..marah kiteorang??"

ye....aku setuju dgn lelaki tuh...nak marah2 pulak..da la muke masam...cm tuh ke layan customer....adat la kiteowang x puas hati..first time dtg..server down disebabkan ujan...second dtg..sever down disebabkan kilat...kali ke tiga nnt ape pulak alasannye??

kat sini lynn tegaskan ok...muak!!!muak dgr alasan yg x munasabah langsung!!!

harap2 kali ketiga nnt boley amk ujian berkomputer..klau x..makan sepak terajang la korang!!!!!
belum masuk ujian berkomputer da macam2 ujian kami student AMN kene tanggung....adil kah untuk kteorang???yer lynn tau mmg bukan salah korang..tp sila la atasi masalah nie dgn segere k..lg 1...pekerje kat situ x de pon ckp maaf atas kesulitan yg berlaku ke..or ape2 kate maaf...x de ok!!!!!!


p/s: maaf ye sesiape yg bace n3 nie..mane tau dr kalangan AMN sendiri kan??sory..wa geram..wa tnjuk geram wa ok...

wasalam....

Image Hosted by ImageShack.us

25 comments :

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

salam....maaf kerana ingin menerangkan sedikit kesilapan atau miss communication....mgkin pihak saudari tengah bengang n x bleh pk yg mana btl dn yg mana slah....

saya salah seorg bekas pekerja di AMN dn alhamdulillah now sy sebagai penjawat kerajaan....dn bnyk pengalaman dr AMN sy gunakan untuk sy di gov. sector...

mengenai ketidakpuasan hati saudari, mengenai test comp, pihak saudarisepatutnye lebih maklum bahawa test com adalah online conection dgn JPJ..jadi masalah server bukan masalah AMN...Rileks-com bukan under AMN, ia adalah branch untuk link dgn JPJ...
seperti yg saudari ckp,org main cl2 guna hp tue, mesti lah pihak rileks com bgtahu pusat utama di KL tntang masalah system...bila mslh system x perlu ader saper2 yg dtg,bukan mcm nak repair computer dikk oiii....just clik dr hujung sana untuk cube selesaikan masalah...

bawk lah bersabar yea..tntang yg kali ke 2 cik adik datng,tp still ader mslh system tue..pastu adik x puas hati ckp sbb mlm sblumnyea d petir...n adik x cayer,siap ckp skrg ni musim panas.... jgn cepat melatah,mmg negheri smbilan panas, tapi tmpt lain kita tak tahu,hujan ke,guruh ker, kilat sabung menyabung ker, gempa ker...so, adik kene amik tahu hal dunia dn sekeliling...jgn jd katak bwh tempurung...sorry, sedikit kasar bhasa sy....

rasanyea,di AMN adalah pusat paling cpt memproses keluarkan lesen L, dgn kos yg sgt...sy ulang..SANGAT RENDAH.....dlm masa 7 hr tu dik....cuba cr tmpt lain kalau jumpa....
xpe lah,mengenai pekerja kat sana..mgkin ader segelintir yang tidak memuaskan hati pelanggan, tetapi adik kene ingat....bila kita nak kan org lain hormat atau appreciate dgn ape yg kita bwt,kita juga perlu bwt perkara yg sama...harap adik fhm...sepatutnye adik ke kaunter pertnyaan, tnya aper yg perlu dn dgr setiap penjelasan...JGN CKP@ BLAKANG AJE, mcm mana org nak hormat dgn kita....now student kan??? dh kijer besok tahu lah situasinye mcm mana...
ok,harap adik lulus dgn cemerlang n dpt lesen P....luck 4 u....

alynn malynna said...

tq yer cik anon memberi sedikit nasihat...kritikan..ape2 je la...sy bukan la tidak puas hati tentang AMN secare keseluruhan..tp sy da cakap..x puas hati dengan layanan yg dorang berikan terhadap customer..n sy tidak sentuh pon soal bayaran atau cepat lambt lesen keluar..yg sy sentuh..tetang layanan..cube kalau customer marah...msti la layan dengan baik...n jawab baik2..bukan nak perli or marah cutomer tu balik..n sy amat tidak suke dengan alasan yg mereka gunakan..asyik2 server down..bile customer tny..tu je la alasannye..sepatutye terangkan la dengan betol..tidak sume yg datang situ pakar dalam bidang it..kdg2 dorang pon tak tau server down tu ape..bukan main sebut jekkkk..cik anon tidak perlu la melenting...sy tidak salahkan amn 100% tp sy amat geram dengan pekerje AMN tu..n dkat situ pon saya da bg tau..bukan salah amn..tp cara atasi masalah yg tidak ok...

alynn malynna said...

http://alynnmalynna.blogspot.com/2010/05/anonymous-yang-perlukan-sedikit.html


kepada anon tu..sila la tgk entry terbaru sy tu...khas untuk anda..

ana said...

salam...
saya cadangkan laman web AMN lampirkan peta bagi jalan 1 dan 2 sebagai panduan calon-calon untuk ambil test QTI n JPJ... ade di antara calon-calon yg lupe direction.

Anonymous said...

poses kuarkan lesen 7HARI?
tmpat saye test ari jumaat ari selase dah kua lesen nye CIK NONNNNNN

Safwan Kun said...

Untuk makluman korang, saya dah geram ngan akademi tu..pasal ape? Saya buat lesen dah dekat tiga bulan.Ini pun belum sampai P lagi, baru nak masuk praktikal. Masalahnye janji dua bulan siap, tapi ni asyik tertangguh la, orang ramai la, semue jadi tak kena. And lagi satu hari tu pergi latihan praktikal untuk motor, motor yang saya pakai tu rosak, tak boleh start enjin. So 1 jam 30 minit sudah dibazirkan dengan tidak membuat pape. PANAS JE HATI NI !!!

alynn malynna said...

@Safwan Kun

ahaha...motor2 kat situ mmg sgt susah nak start....tp bile cikgu yg mengajar tu start kejap je....
sy da ade pengalaman naik moto kat c2..eh...moto fevert sy kriss no 16 bwk tuah kat sy tuh!!

Anonymous said...

tak sangka akhirnya ada jugak orang bersuara, baguslah,

aku pun dah lama memendam perasaan dengan layanan yang diberikan oleh segelintir pekerja di Akademi Memandu Nilai nih.

kita ni customer, tapi layanan yang diberikan sangatlah mengecewakan sehigga ke tahap tak boleh dibawak bersabar lagi.

antara pengalaman buruk di sana:

1) dimaki-maki, dicarut, dibentak dan dijerit-jerit oleh seorang pengajar berbangsa Cina, yang nampak macam muda, ada misai sikit tu. Perlu ke mencarut P**i Mak kat aku? Dah aku cakap ni first time aku memandu memang ler slow bawak, itupun nak menjerit ke? aku sabor je la sebab semua orang pandang lepas tu fikir duit dah bayar je. kalau aku fikir dua kali memang sampai dah kaki ni kat mulut dia. suka-suka je maki orang, dia ingat aku tunggul ke ape?

2) masa training bahagian dalam dekat bukit, ada sorang pengajar India perempuan, yang berambut pendek tu. Dia berlakon baik punya macam tengah pantau student, walhal pakai earphone bergayut. Bila ada kereta berbunyi je dia marah. Panas, panas..
"Tarik la brake tu, itupun tak tau ke?!", dia marah student. aku tengah line up memang menyampah tengok, pegi la tolong, pengajar lain elok je berdiri tengah panas nasihat student lain, syabas diucapkan. cik akak ni, saya nasihatkan nak bergayut pegi balik rumah..

3) lagi satu aku marah, aku tambah masa training, bayar untuk 2 jam. 1 jam di dalam, dan 1 jam di jalan raya. Tapi dapat belajar 1 jam didalam je, bila aku nak pegi training di jalan raya, pengajar kata masa aku dah habis. Apa ni? habis tu duit aku burn je la? bayar untuk 2 jam, belajar 1 jam?

itu je yang dapat saya ingat buat masa sekarang.

pekerja-pekerja lain, saya nampak tidak ada masalah, malah ramai juga pengajar yang bagus dan memberi nasihat dan tunjuk ajar dengan penuh berhemah, tahniah saya ucapkan. sayangnya disebabkan segelintir pihak, semua kena tempiasnya.

staff di dalam pejabat juga bagus dalam melayan customer, cepat, pantas, lengkap, terima kasih.

tapi benda paling tak best dalam AMN, kereta untuk TRAINING dan TEST,
ada yang aku bawak macam dah nak tercabut tayar je, aku press minyak sampai habis tapi bunyi je lebih, tak boleh jugak naik bukit (training jalan raya), last2 kena marah dengan pengajar sebab tak pijak habis, abistu apa yang aku pijak ni? dia nak aku pijak sampai tembus berlubang kereta agaknya.

tolonglah service kereta-kereta tu.
bengang aku.

lagi satu, tolonglah dengar penjelasan pelajar terlebih dahulu:
aku ni masalah, post-traumatic stress disorder, jadi aku cepat panik, jangan la nak cepat melenting,
dah nama kau tu cikgu, sabar je lah mengajar. haishhh..

Anonymous said...

kalau dh tau kita 2 yg x ok...panik..tolong jgn salahkn yg lain..utk pgetahuan kereta yg dgunakan smuanye dh lulus puspakom...jd fkir baik2..jgn cepat nk melatah..tau la melatah 2 pd kaum melayu je...huhahuha

Anonymous said...

dik kita yg cadang tetapi tuhan yg menentukan

Anonymous said...

aku neh lagi arr....amn 2 mmg melampau....ak lgi teruk...time belajr memandu cikgu yg ajar aku 2 ley plak suruh siggah kedai spare part keta....sejam lebih aku tggu last2 bila aku suruh dia ulang ajar jalan 2...dia ley cakap masa dah cukup....send off tuk aku balik nant tak sempat!! bab* tol...last2 ak tggu org yg nak send off aku...2jam bru dapat blek...tupun naik van rosak...plg aku tak puas hati...nak booking jpj tak boley sbb kena habiskan jam blaja...n kena abiskan bayaran...bila dah abis blaja...korang taw tak aku kena tggu 2bulan lgi tuk test jpj....so,ap korang rasa...ngn jalan kat situ yg susah nak igt..ak bukan org sini....bod** punya amn...last2 ak tukar tmpat...gi amik kat bangi...ok la...cikgu bgus...layanan pun ok...even tmpat kecik tp puas hati...tak mcm amn tmpat jer nmpak bgus tapi cam sia*~~!!!! betul2 tak puas hati

Anonymous said...

halamak ni y takut nih....aku pown g blaja kat situ gak....xkan xder 1 pown citer y bez untuk aku sedapkan ati....suma xbez je nih....pasal org dlm kaunter tu ttteeettttt je la....malas nk layan....buat tekanan darah naik mencanak2 jek...layan kan ye laaaaa.....

Anonymous said...

nak yg best2...pg la mlamcong syg oi...2 pun blom tntu syok lg...huhahuha

alynn malynna said...

anon 9 august...

sekurang2 nye bagi la layanan yg best...bukan mcm yg kami dapat...ape yg kami cite kat sini bukan untuk burukkn amn...tp pihak amn perlulah beri perhatian dgn ape yg kami ckp.....kami bayar bukan x bayar..x ksah la kami bayar murah ke ...janji kami tetap bayar.....

Anonymous said...

haaa aku pon nak suarekan ape yang aku tak puas hati niee.
oke aku sekarang dlam kelas memandu 2 jam.. hari nie jam ke 6.
buat pengetahuan korg semua kelas aku yang jam ke 4 bulan lapan hari tu.
so aku skip agak 2 bulan la.ade masalah sikit.
yang aku tak puas hatinyee...

1) pengajar die tak memahami orang.tahu nak marah..tengking2 orang.aku tau la aku punye kelas,kelas ke 3.tapi...tak boleh ke cakap elok2.ape yang aku ingat step terus blank sebab dah kena sergah.mahu menangis aku time tu...

2)lagi satu ade penganjar cina cakap pelat2 cina.pastu marah2 aku...
lu tala paham ka apa saya cakap.jalan kasi lulus(lurus) laaaa
macam2 lgi die cakap yang aku tak paham.
nak salahkan aku ke kalau aku tak faham ape yang die nk smpaikan..

3) aku daftar kelas dalam pkol 3.30.tapi kenape die tulis dlam keratas tu pkol 3pm. woihhh rugi la mase 2 jam akuu!!!!
aku bayar kott....cukup due jam,pkol 5 okeh masa awak dh abes...pergghhhh rugi rugiiii......

tu jela yang aku rase tak puas hati...
aku cadangkan biar pihak amn buat satu surat cadangan untuk pelajar2 bagi pandangan....
jangan la apa yang kami sebagai pelajar @ pelanggan cakap ni pihak amn nak buat tak tahu jee..cube selidik.......COSTUMER ALWAYS RIGHT..!!!

ape yang aku nak puji pasal amn nie...

1)ade pengajar yang bagus...die ajar betul2....time serius takde la smpai nk maki2...

2)ade jugak pegawai amn kt ofis oke..senyum bahasa pon oke...


tu jela yang aku rase buat mase aku blajar kt amn nie...sabo jelaaaaa....

Anonymous said...

btol ke apa yang korong2 ckapkan nie....aku pown ambil lesen kat sana dah nk masuk 8 jam aku belajar...cikgu yang petama ajar aku tuegarng gila....aku dah ler petama kali nk bwa keta...mmg x patut rrr.tp nasib aku bagus cikgu yang ke dua n ketiga aku belajar memuaskan hati n aku faham dia ajar...

Anonymous said...

saja nak komen dan ingatkan tak salah jika bagi komen,tapi jika komen bertukar menjadi tuduhan,dan tuduhan tersebut tak betul,nanti ada pulak yg kena tidakkan undang undang.

Anonymous said...

aku setuju..aku pon mengalami masalah yang same..katenye amn proses lesen L paling cepat..aku cume tambah lesen kete je..tu pun kene tunggu almost 3 weeks..bile call macam2 alasan..jpj tengah buat rush la, lesen problem laa..bile suh bgthu ape problem, taknak pulak bagi tahu..paling menyakitkan hati mase nak booking test jpj.aku dah la student..duk kat perak..time cuti2 nie je aku boleh ambik test pon..tapi mase nak booking ari tu dia cakap tak boleh..semua tu masalah sendiri..pukimak korang laa..macam tu ke layanan kat customer?? bab duit, awal2 lagi korang suruh settlekan penuh..stupid bloody hell..ex-staff amn tak payah nak backup kawan2 kau lah! kalau dah jenis lembab macam tu, memang lembab la sampai bila2..asyik tipu duit orang jer!!

Anonymous said...

sape2 yg ambik lesen ngan AMN nie kan...sy ckp hati2 laa...jgn sampai terkene...mcm adik saya...1st test ngan JPJ gagal...lps tu ade sorng cikgu nie..kalo u all kenal nama dia ZAMRI JAMALUDIN...dia penipu besa!!!ckp kne byr RM350 kalo nk lulus...byr pada dia...adik saya nie mmg xtaw pape...trus byr...da laa mintk duit mcm pengemis...bile tiba time 2nd test...dia leh cakap...awak mesti lepas...sebab da bayar...nampak tak mcm rasuah???lps tue adik saya masih gagal...bengang punye psl...mntk blk duit...dia ckp nk bg dlm 2 minggu...tp smpai skang xbg...alasan da tak keje...bile kami check dia still keje ngan AMN yg nk bankrup nie...xperlaa...report polis pon kami da bt...sprm pon da report...tgu jerlaaa ZAMRI JAMALUDIN kne tangkap...hati2 yea u all...

Anonymous said...

salam..btol2..ape yang korang complain same cam aku..aku pon terkena gak..1st,aku nak book kete hri rbu,die kate pnuh,hri sabtu pon pnuh,hari ahad pun pnuh..ok xpelah..aku pun pikir mgkin pnuh..tp aku ttp x puas ati dlam 15minit lpas tu,aku suruh kwn aku plak call untuk booking..plg aku skit ati die kate kosong..aik??ngan aku pnuh,ngan kwn aku kosong??pdkal org yg same..2nd,bru2 ni aku g ujian jpj,,ramai gler..tp rata2 x lulus..hmpir separuh gk la aku survey..adakah pengajar x profesional?3rd,aku book kul 8.00am..tp org amn tu kul 8.00 x smpi lg...nti aku gak yg rugi masa...sakit ati la..tutup je lah amn tu

Anonymous said...

aku pon ambik lesen kt akedemi nilai.. first memang aku x puas hati dengan layanan diarg.. macam orang bodoh je..ak balik, akedemi tu jmput.. korg taw x.. ak x taw balik nnty nk tnggu kat mne..dyeorg pulak x bg taw.. ble tnya muka india tu masam.. hei, aku bayr ok..bkn free taw. yg nk jwb tu pon susah kenapa. dh tu tugas kau lar.
pas to, mse ak dh hbis jwb ujian komputer. aku tnggu 2 jam dye jmput. ble kol.. dye blh selamba kata tnggu org lain habis, baru kteorg jmput.. panas je masa tu..
lagi tu bayaran dia mahal. nak dkat 1000 bayr.. dengar tmpat lain dlam 700 je... mmg x puas hati!

Anonymous said...

amn memang teruk...aritu saya belajar kali ketiga, pengajar tu expect saya da expert bawak keta... hellloooo lau saya da expert xdela saya dtg ke akedemi ni... poyo gile dala tu bila mengajar nak berceramah lak... pastu maki hamun org.. i hate pengajar yang guna keta no 30... macam bagus jerk pakcik tu... baik pencen jela... ajar pun nak xnak je... ingat free ke ha aku belajar memandu ni... nak dekat seribu tau.. servis pengajar memang teruk

Anonymous said...

Apa yang ko orang lalui sama dgn sy dapat maki tengking2 hina2,kat kaunter muka cam taik

razman shah said...

Errmmm, nasib ler. Kat mana2 pun sama. Nilai AMN ler conquer...mau pegi mana lagi, bangi, kajang. Selamat memandu.

iklan-iklan!!!