iklan neh besshhh lerrr..

Saturday, 1 May 2010

anonymous yang perlukan sedikit penjelasan!!!

salam...dan salam 1 malaysia...
sudah lama tak update blogkan??? baru lepas exam....biase la...saya masih student..
entri kali nie berkenaan dengan anonymous...sebelum ni lynn tak pernah terasa penangan anonymous..tapi..hari ni...huh berdegup jangtung bile membaca komen tuh...nak tau komen kat mane?? klik nie...


kat sini lynn nak jelaskan la kat cik anon tuh..lynn bukan la x berkenan dengan AMN tu..tp lynn tidak berkenan dengan layanan diorang...kite sebagai customer nak layanan yang terbaik..tu jek...memang saya tidak nafikan..kos untuk mendapatkan lesen di AMN tersangat rendah...saya ulangi SANGAT RENDAH....tapi jangan la kerana kami bayar murah..layanan terhadap kami pun tersangat murah ok...

berkenaan dengan hormat kan orang seperti cik anon cakap..saya bukan tidak hormatkan orang..tapi kami dah tanya dan alasan sama..cara atasi masalah yg tidak betol...adakah cik anon mahu pelanggan yang hormatkan peniaga dahulu baru mereka menghormati kami???
cik anon sila la beri komen berdasarkan situasi ok!!! kalau di situasi begini..perlukah kami yang hormat mereka sedangkan persoalan kami di jawab dengan jawapan tidak memuaskan..malah marah-marah dan perli lagi...

kat sini lynn nak bg sikit tips untuk melayan pelanggan..tidak kisah la anda sebagai peniaga apa sekalipun...yg pasti layanan anda kepada pelanggan perlu dititik berat..



  1. peniaga mesti bijak dalam perhubungan dengan pelanggan
  2. wajah peniaga mesti sentiasa senyum,mesra, dan ramah bukan masam mencuka ye..
  3. Pakaian hendaklah bersih,kemas dan sesuai.
  4. Peniaga hendaklah menggunakan bahasa yang manis dan sentiasa bersopan santun dan sabar, bukan marah-marah or menggunakan nada tengking tau...
  5. Peniaga perlu menumpukan minat atau perhatian terhadap pelanggan
  6. Peniaga hendaklah melayan mengikut tertib, jujur dan adil serta mendapatkan keyakinan pelanggannya.
  7. Peniaga harus cuba mengenali pelanggannya dengan mengingati nama dan juga jenama serta jenis barangan yang selalu dibeli oleh pelanggan.
  8. Perlu ingat perolehan hasil jualan, maju mundur , berdaya maju perniagaan anda adalah terletak pada tangan pelanggan
  9. perwatakan peniaga akan mempengaruhi maju mundur perniagaan anda
saya mintak maaf la kalau cik anon terase or saya terkasar bahasa...assalamualaikum...

"costomer is always right"
masih boleh diguna pakai ke benda ini???

p/s:

siapa-siapa yang hendak mengambil lesen..jom2 la pergi ke akademi memandu nilai...murah tau...




Image Hosted by ImageShack.us

6 comments :

ieyza said...

salam dear....
yups....that word are still available ok
"costomer is always right"
akk pun bekerja dlm sektor customer services...walau aper yg berlaku...walau pun kiter salah..kiter sebagai pelanggan adalah betul dan pihak yg adik x puas hati patut menerima teguran kita secara positif dan tidak boleh menidakkan kata-kata keramat itu....

alynn malynna said...

salam kenal kak..hurmm..tula..actually lynn tak kisah sgt dgn ape yg berlaku..tetapi kite sebagai pelanggan ade hak kan??

Anna Boleyn said...

alhaaai anon anon..sbr je lah. hana pon pernah kena gak. so far tk pernah g wat entry serang anon. rsnye, x berat sngt lagi ape yg die komen tu. still ley consider g arh. klu nxt tym dye kmen agi..mmg kene arh kan. and yes dear, cstmer always right! :)

p/s: tau tak pasal Mantera? Jom datang blog Hana tengok kalau nak tau. Smile owez kay :)

alynn malynna said...

hi cik anne a.k.a hana....mmg kne sabar pun..kadang2 x nak bg anon nie komen..tp tu la nn2 jiran2 tertangga yg x de blog x leh komen pulak...

thankz ya sis!!!

Mummy said...

salam lynn..baru jer nak amik lesen sabtu nih...ni tgh cari info pasal test tu terjumpa blog awak...heheh..salam perkenalan

alynn malynna said...

@Mummy

ha mcm mne?? ok?? hehe
salam perkenalan..

iklan-iklan!!!

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers